Sobat muslimah sholehah nan cantik, mau tahu siapa saja kah wanita tercantik di dunia ini, dan pastinya mau dong jadi member wanita tercantik sedunia.

Ini dia sepuluh wanita tercantik di dunia:

1.     إمراة حافظه لكتاب الله وتطبيق مافية من أحكام

Wanita yang hafal Al qur’an dan senantiasa mengamalkan kandungan isi Al Qur’an dalam sikap, tingkah, dan pola hidupnya sehari-hari. Senantiasanya menjadikan Al qur’an gaya hidup dan pedoman hidupnya.

2.     إمراة تتخذ من صحابيات رسول الله صلي الله علية وسلم قدوة لها

Wanita yang menjadikan para shahabiyah Rasulullah SAW sebagai suri tauladan, mengikuti jejak perjuangannya serta meneladani kekokohan iman mereka layaknya Sumayyah wanita mujahidah keimanan dan syahidah (mati syahid) pertama dalam sejarah islam.

3.     إمراة لا تلتفت لاي دعوة من هنا او هناك تدعوها لخلع حجاب العفه والطاهرة والحياء

Wanita yang tidak terpengaruh oleh seruan dan ajakan untuk melepas hijab syar’i, kehormatan dan kesucian, serta ajakan membuang perisai malu.

Dan ketahuilah wahai muslimah sholehah kecantikanmu ada di hijabmu, tertutupnya auratmu yang dihiasai dengan perisai malu.

4.     إمراة بارة بوالديها تقوم بواجباتها في المجالات

Wanita yang mematuhi kedua orang tuanya dalam hal ketaatan kepada Allah dan Rasul Nya, memenuhi kewajiban seorang anak kepada orang tua dan senantiasa menjaga hak-hak mereka.

5.     إمراة مطيعه لزوجها تطيعه في كل ما لا يغضب الله تبارك وتعالي وتكون له عونا ورفيقا

Wanita yang senantiasa mematuhi suaminya dalam hal keridloan Ilahi, istri sholehah merupakan hiasan terindah dunia, dan akan menjadi penolong dan pendampig setia suami di surga nanti.

6.     إمراة تمنع عن نفس لذيذ النوم لتقف بين يدي الله تعالي تصلي له وتسأله الاجر والثواب

Wanita yang rela meninggalkan nyenyak tidurnya demi munajat bersimpuh di hadapan Allah Tabaraka Wa Ta’ala menjalankan shalat qiyamul lail, memohon ampunan dan pahala dari Nya.

7.     إمراة تصوم النافله ابتغاء رضوان الله تبارك وتعالي ومحبتحه وبركته

Wanita yang berpuasa sunnah, mengharapkan keridhoan Ilahi serta mahabbah dan keberkahan dari Nya.

8.     إمراة تصون لسانها ولا تخوض في أعراض الناس

Wanita yang senantiasa menjaga lisannya dari berkata-kata keji, menggunjing orang lain, mengadu domba dan tidak ikut campur urusan orang lain.

9.     إمراة لا تنظر الي ما حرم الله تبارك وتعالي

Wanita  yang senantiasa menjaga pandangannya, tidak menundukkan pandangannya, tidak memandang pada apa-apa yang dilarang dan diharamkan Allah Tabaraka Wa Ta’ala.

10.                        إمراة تقدم الزوج والولد والمال والروح في سبيل الله عز وجل ونصرة الاسلام

Wanita yang merelakan suami, anak dan hartanya untuk jihad berjuang di jalan Allah, membela dan menegakkan agama Allah.

Sobat muslimah sholehah, mari kita terus berjuang dan berusaha untuk senantiasa memperbaiki diri menuju kesahalihan, mudah-mudahan Allah menjadikan kita termasuk Muslimah yang bertaqwa cantik lahir dan batin, dan tercantik di dunia dan surga Nya kelak, Allahumma amin.

Post a Comment

أحدث أقدم
/*Mulai*/ /*Akhir*/